Bugün : 25 Eylül 2018

Üye Ol
Şifremi unuttum

Üye Bilgileri

Online Ziyaretçi: 1
Online Üye: 0
Online Yönetici: 0

Toplam Üye: 1711
Son Üye: buracan315

Online Üyeler:
Şu An Online Üye Yok
Hoşgeldiniz Ziyaretçi!
IP Adresiniz: 54.198.23.251
Üye olmak için Buraya tıklayabilirsiniz.

Toplam Hit : 59279865
Toplam Tekil Hit : 19575452
Site Kuruluş Tar : 11.05.2007

TRT Çerkeslere televizyon kanalı açmalı mı ?

Evet
Hayır

Toplam Oy: 4770
[Sonuçlar]
Köy Muhtarı
Muhtar İsim: Mehmet YILDIZ
Ev Tel : 0352 531 10 10
Cep Tel: 0505 855 55 98

Haber Gönder

Bu haberi Gönderen :İsmail ÇELİK

Gürcistan sahte işgalle sarsıldı

Tiflis/Ajans Kafkas –Ağustos 2008’de Güney Osetya’ya saldırmasının ardından Rus işgaline uğrayan Gürcistan, savaş sendromundan kurtulamayan bu kez hükümetin kontrolündeki İmedi televizyonunun \'sahte işgal\' senaryosu yüzünden büyük bir panik yaşadı.

İktidarın 2007\'de el koyduğu eski muhalif kanal, işgal senaryosuyla kurgulanmış bir haber programıyla ülkeyi karıştırdı. Kanal girişte \'ihtimal dahilindeki olayların simülasyonu\' uyarısıyla sunduğu haberde Rus tanklarının başkente doğru ilerlerken ve Rus uçaklarını Poti limanını bombalarken gösterdi. Haberde Devlet Başkanı Mihail Saakaşvili\'nin öldürüldüğü ve bazı muhalif liderlerin işgalci Rus güçlerinin safına geçtiği iddia edildi. Haberde 2008 işgalindeki Rus tanklarının görüntüleri kullanılmıştı. Ancak programın başında gösterilen ve hemen sonra kaldırılan bunun simülasyon olduğuna dair uyarıyı görmeyen yada kaçıran Gürcüler, Tiflis ve 2008’de savaşın ağır şekilde yaşamış olan Gori gibi kentlerde sokaklara döküldü. İnsanlar cep telefonlarına sarılıp gelişmeleri birbiriyle paylaşmaya çalışırken panik hali daha da büyüdü. Kalp krizi geçirenler ve bayılanların olurken acil servislere çok sayıda telefon geldi. Bazı insanlar yiyecek stoklamak için marketlere koştu. Cep telefonu şebekesi bir süreliğine çöktü. Gürcistan İçişleri Bakanlığı, görüntülerin üzerinde \'gerçek olmadığı\' yönünde bir yazı bulunmadığı için haberin büyük paniğe yol açtığını açıkladı. Rus İnterfaks ajansı haberi \'iddia\' olarak verip Rus tankları ve Saakaşvili’nin öldüğünü teyit etmedi. Echo Moskvi radyosu ise haberi vermek için yayın akışını kesti. Gerçeğin ortaya çıkması üzerine onlarca kızgın Gürcü televizyon binasına yürüdü. Haberi sunan spiker ise, \"Biz sadece Gürcistan tarihindeki en kötü günün neye benzeyebileceğini göstermek istemiştik\" diyerek özür diledi. İzahatlarla teskin olmayan öfkeli Gürcülerden biri \"Bana söyleyin böyle bir şey nasıl yapılabilir? Bu iğrenç bir şaka!\" diye çıkıştı. BBC, Gürcülerin 18 ay önce Rus tanklarının başkente 45 km kadar yaklaşmasının yol açtığı korkunun tekrarlandığı yorumunu yaptı.
Haber Gönderilme Tarihi:15/ 03/ 2010
Haber Okuma Sayısı:1563